Je online jízdenka od Českých drah skutečně pohodlná?

Je to asi tak rok co jsem si chtěl pořídit online jízdenku přes webové stránky ČD, tehdy to šlo pouze snad jen na vlaky SuperCity, EuroCity prostě na obyčejné vlaky se moc nemyslelo. K mému příjemnému překvapení jsem došel někdy před měsícem, kdy jsem objevil i možnost nakupovat jízdenky nad 30 Kč i pro obyčejné vlaky a platit to bankovní kartou online.

Ukázka eTiketu od ČD a.s.

Jedná se o naprosto super věc, která díky kartě umožní nečekat fronty nebo nemít plnou peněženku jízdenek, které jsem líný vyhazovat. Ovšem jsem zaregistroval i několik zásadních mínusu, které mi vadí. Mezi ně zejména patří:

  • jízdenku je nutné asi koupit 30 minut před odjezdem vlaku
  • jízdenka se týká konkrétního dne, data a vlaku
  • jízdenka musí být na jméno, s vyplněním čísla osobního dokladu
  • na některých úsecích (např. Mladá Boleslav – Všetaty) nelze koupit online

Zatímco některé úseky, kde nelze online jízdenku koupit bych ještě akceptoval, ale znevýhodňovat zákazníka využívající novou technologií mi nepřichází vůbec logické. Místo jedno korunové slevy bych uvítal, abych měl stejná práva jako cestující kupující si papírový jízdní doklad, který především:


  • vytváří frontu na pokladně a čímž vytěžuje personál
  • kupuje si jízdenku ve vlaku, kde ve stanicích se jízdenky neprodávají, čímž vlakvedoucí nemusí stihnout zkontrolovat všechny cestující

Takže mi to nějak nedává smysl. Věřím, že České dráhy a.s., které jinak velmi rád používám pro cestování, toto znevýhodňování v brzké době odstraní. Jízdenku je možné zakoupit na stránkách ČD.cz. Samotnou jízdenku můžete pak zobrazit buď na notebooku a nebo v jiném mobilním zařízení (mobil, iPAD atd.). Pozor však v případě vybití zařízení, se k přistupuje jako když nemáte jízdenku.

Jinak doporučuji tento produkt vyzkoušet. Je to sranda, jak si s tím občas vlakvedoucí nevědí rady :). Budu rád, když se podělíte o své postřehy.

2 komentáře u „Je online jízdenka od Českých drah skutečně pohodlná?“

  1. K tem pruvodcim: Je to hodne vtipne – kdyz clovek jede Pendolinem, jde poznat, ze jsou tam na to zvykli a vi, ze ta jejich cerna dotykova krabice ma snimac carovych kodu. Kdyz ale jedu u nas lokalkou, zacina se pri kontrole jizdenky odehravat hotove drama: pruvodci sestkrat natuka nejaka data, ocividne spatne, casto mezitim jeste musi odpiskat vlak na stanici a cestujici mu mezitim delaji ve zbytku vlaku buhvi co.

    Pritom myslim fakt staci jen sejmout carovy kod a je hotovo – neni potreba nekam volat, jak se mi to u nekolika pruvodcich uz stalo. Proste u CD jsou technologie spis na skodu, nez k uzitku. Viz ten e-shop – jsem rad, ze vubec neco takoveho je (a miluju treba SporoTiket), jenze proste kdyz si clovek musi koupit jizdenku na urcity cas, je to k pravidelnemu pouzivani naprosto nanic. A to nemluvim o nutnosti kupovat dopredu – to je az nehoraznost. Kdyz chci nejakou cestu na rychlo a musim jit na nadrazi na posledni cas, nemam moznost si jizdenku nahystat doma, coz by mi nejaky ten cas rcite usetrilo.

    Je mi hrozne lito, ze zavistivy cesky narod zajistil odvolani pana Fejka – verim, ze on by tam s takovymi podnety neco dokazal udelat.

    1. S těmi průvodčími jste to vystihl naprosto přesně. U mne se zase několikrát stalo, že to radši nechali být. Sice co vím, měli školení, ale asi to rychle zapomněli :).

      Jinak s p. Fejkem je to složité zhodnotit, občas mi ty výplaty přijdou opravdu nadsazené. Nicméně musím souhlasit, že p. Fejk je odborník a hlavně schopný manažér.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.